Παρασκευή 11 Φεβρουαρίου 2011

Στον αέρα το έργο Μόρια - Λάρσος - Καλλονή ; - Επιστολή Θ. Βαλσαμίδη στον Περιφερειάρχη Νάσο Γιακαλή

Συνέχεια στο θέμα που ανέδειξε το «Ε» για τα προβλήματα που έχουν εντοπιστεί στην υλοποίηση του τμήματος από παράκαμψη Μόριας έως Λάρσο, δίνει ο τέως αντινομάρχης και νυν περιφερειακός σύμβουλος Θεόδωρος Βαλσαμίδης με επιστολή του στον περιφερειάρχη, Νάσο Γιακαλή. Ο κ. Βαλσαμίδης θέτει για το έργο τέσσερα ερωτήματα, ζητώντας ενημέρωση, αλλά και την παρέμβαση του κ. Γιακαλή στο αρμόδιο υπουργείο, προκειμένου να συνεχιστεί απρόσκοπτα και να ολοκληρωθεί το πολύ σημαντικό οδικό τμήμα της 36ης Εθνικής Οδού Μόρια - Λάρσος - Καλλονή.

Από δημοσιεύματα του τοπικού Τύπου, με αφορμή σύσκεψη που έγινε στην Αθήνα με την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων για τα έργα που εκτελούνται ή προγραμματίζονται για το Νομό Λέσβου, έγινε γνωστό, όπως σημειώνει ο κ. Βαλσαμίδης στην επιστολή του, ότι υπάρχει σοβαρή εμπλοκή στο έργο. Το οποίο δεν μπορεί να ολοκληρωθεί λόγω τροποποιήσεων που έγιναν στη μελέτη και είχαν ως αποτέλεσμα την αύξηση του κόστους του. Παράλληλα, έγινε γνωστό ότι δεν έχουν ακόμη αντιμετωπιστεί τα προβλήματα με τις απαλλοτριώσεις στο τμήμα Μόρια - Λάρσος.

Δυσάρεστη έκπληξη
Ο κ. Βαλσαμίδης υποστηρίζει πως το ενδεχόμενο της μη ολοκλήρωσης του εν λόγω έργου αποτελεί προφανώς μια δυσάρεστη εξέλιξη, μια και πρόκειται για το βασικότερο οδικό άξονα του νησιού. «Ταυτόχρονα, η εξέλιξη αυτή αποτελεί και δυσάρεστη έκπληξη, δεδομένου ότι ως νομαρχιακή αυτοδιοίκηση, η οποία είχε προτείνει και τη χρηματοδότηση του έργου από το ΥΠΕΧΩΔΕ το έτος 2006, δε λάβαμε από το αρμόδιο Υπουργείο καμμία ενημέρωση ότι δεν επαρκούν οι πιστώσεις που έχουν διατεθεί», συνεχίζει ο ίδιος, που θέτει τα ακόλουθα εύλογα ερωτήματα:

- Εφόσον οι πιστώσεις του έργου δεν επαρκούν, γιατί το Υπουργείο κατά τη μεταφορά του έργου ως έργο-«γέφυρα», από το Γ΄ Κ.Π.Σ. που ήταν ενταγμένο με 20.350.000 ευρώ, ενέταξε το έργο στις 01/07/2010 στο ΕΣΠΑ με προϋπολογισμό 12.889.690,77 ευρώ, αφαιρώντας έτσι σημαντικές πιστώσεις;
- Γιατί δεν έχουν ακόμη αντιμετωπιστεί τα προβλήματα με τις απαλλοτριώσεις στο τμήμα Μόρια - Λάρσος; Μήπως αυτό έχει σχέση με την παρούσα εξέλιξη;
- Υπάρχει σήμερα χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση της διαδικασίας των απαλλοτριώσεων;
- Με ποιο τρόπο θα μπορέσει να υλοποιηθεί τμήμα μόνο του έργου, αφού το δημοπρατημένο έργο έχει ως φυσικό αντικείμενο τη βελτίωση και κατασκευή νέων τμημάτων της εθνικής οδού συνολικού μήκους 19,4 χιλιομέτρων;

Ο κ. Βαλσαμίδης, δεδομένης της σημασίας του έργου για το νησί της Λέσβου, παρακαλεί τον κ. Γιακαλή να υπάρξει ενημέρωση σχετικά με την πορεία υλοποίησης του έργου και τα προβλήματα που έχουν ανακύψει, αλλά και να παρέμβει προσωπικά στο αρμόδιο υπουργείο, προκειμένου σε κάθε περίπτωση να διασφαλιστεί η ολοκλήρωσή του.
Πηγή: Εφημερίδα ΕΜΠΡΟΣ