Τρίτη 25 Ιανουαρίου 2011

Έρχεται Καλλικράτης και στα σχολεία ..


Οι κτιριακές υποδομές, η απόσταση για το νέο σχολείο, η λειτουργικότητα, η εξέλιξη του μαθητικού δυναμικού και οι εγγραφές των νέων μαθητών, είναι αυτά που θα καθορίσουν τη δημιουργία του νέου σχολικού χάρτη. Όσον αφορά στις ορεινές και νησιωτικές περιοχές, σημαντικό ρόλο θα παίξει η ασφαλής μεταφορά των μαθητών.

Σε δημόσια διαβούλευση έχουν τεθεί τα κριτήρια για τη δημιουργία του νέου σχολικού χάρτη, που θα διαρκέσει μέχρι και τη Δευτέρα. Βάσει του κειμένου, θα συνεκτιμηθούν τα εξής κριτήρια:

Οι κτιριακές υποδομές - εγκαταστάσεις, καθώς και οι δυνατότητες ανάπτυξης αιθουσών διδασκαλίας, βιβλιοθήκης και λοιπών βοηθητικών χώρων και εξοπλισμού στο σχολείο μετακίνησης. Σε κάθε περίπτωση τηρούνται οι ρυθμίσεις για το μέγιστο αριθμό μαθητών ανά τμήμα (έως 25 για την πρωτοβάθμια, έως 30 για τη δευτεροβάθμια).

Η χιλιομετρική απόσταση για το νέο σχολείο, λαμβάνοντας υπόψη τη συγκοινωνιακή κάλυψη της περιοχής, το οδικό δίκτυο, τις καιρικές συνθήκες και τη διάρκεια κάλυψης της διαδρομής για την άφιξη στο νέο σχολείο. Για τις δύσκολες και δυσπρόσιτες περιοχές δεν μπορεί να υπερβαίνει τη μισή ώρα για τα σχολεία της πρωτοβάθμιας.

Αναφορικά με ορεινές και μικρές νησιωτικές περιοχές, στις οποίες οι αποστάσεις, οι συγκοινωνιακές και οι καιρικές συνθήκες δεν διασφαλίζουν προϋποθέσεις ασφαλούς μεταφοράς των μαθητών, θα εξετασθεί με προσοχή κάθε περίπτωση χωριστά.

Αντιστοιχία οργανικότητας και λειτουργικότητας των σχολικών μονάδων σε συνάρτηση με το μαθητικό δυναμικό και τη δυνατότητα ανάπτυξης και λειτουργίας κάθε σχολικής μονάδας.

Οι εγγραφές των μαθητών στην πρώτη τάξη κάθε τύπου σχολείου (νηπιαγωγείου, δημοτικού, γυμνασίου κ.λπ.).

Σύμφωνα με όσα περιγράφονται στο κείμενο διαβούλευσης, σχολικές μονάδες που συνενώνονται, θα αποτελούν εφεξής ενιαία σχολική μονάδα χωρίς παραρτήματα. Σε περίπτωση κατάργησης μίας ή περισσότερων σχολικών μονάδων, ιδρύεται νέα σχολική μονάδα σε περιοχή που συγκεντρώνεται ο μεγαλύτερος αριθμός μαθητών.

Όσον αφορά στις σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που λειτουργούν σε ενιαίο χώρο ως ξεχωριστές σχολικές μονάδες της ίδιας βαθμίδας ενοποιούνται.

Πηγή: Εφημερίδα Δημοκράτης